Verslag 2 19-02-20 / 03-03-20 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Youri Mullem - WaarBenJij.nu Verslag 2 19-02-20 / 03-03-20 - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Youri Mullem - WaarBenJij.nu

Verslag 2 19-02-20 / 03-03-20

Door: Youri van Mullem

Blijf op de hoogte en volg Youri

03 Maart 2020 | Spanje, Málaga

Ik ben nu iets meer dan een maand in Spanje. Om de vragen van Kees-jan te beantwoorden. ''Heb je daarover feedback kunnen geven? Ben je eigenlijk al Andalusië een beetje ingegaan en mooie andere steden bekeken?

Nee, ik heb geen feedback kunnen geven over de taalcursus. Het was wel de bedoeling maar ik en veel andere medestudenten konden niet bij de online enquête komen.

Ik Malaga nog niet uitgegaan. Ik ben wel van plan om naar andere steden te gaan maar dat moet ik nog plannen (waarbij ik ook rekening moet houden met het Corina Virus nu). Ik was aan het nadenken om naar Antequera te gaan maar dat weet ik nog niet zeker.

Al mijn vakken volg ik inmiddels in het Engels en heb nu een beetje een ritme gevonden met school. Naast school heb ik meerdere activiteiten ondernomen zoals voetbal, basketbal, ik ben meegegaan met een bergwandeling (waarbij ik heel veel nieuwe mensen heb ontmoet, vooral Duitsers of mensen uit Duitstalige landen), na de bergwandeling ben ik met deze nieuwe kennissen naar de afsluiting van het carnaval gegaan waar ze een grote nep vis in brand hebben gestoken. Daarna zijn we wat gaan eten en drinken (ik heb de hele dag met hun besteed). Mijn Duits gaat harder vooruit dan mijn Spaans, dankzij het grote aantal Duitse Erasmus studenten (ook al spreken we vooral in het Engels).

Verder ben ik druk geweest met verhuizen naar het centrum. Mijn eerste flat was iets groter en dichterbij de universiteit maar te ver van het centrum, waardoor ik veel activiteiten niet kon ondernemen (ik was afhankelijk van de dienstregeling van het openbaar vervoer). Ik woon nu twee/ drie dagen in het centrum en ik heb voor mijn gevoel meer gedaan in mijn nieuwe flat dan in de eerste twee weken in mijn oude flat. Ook kan ik nu praten met mijn kamergenoten. Eerst woonde ik met Spaanse studenten, nu met Erasmus studenten. Het voelt dus minder eenzaam. Reistijd naar de universiteit is langer maar dat maakt niet zoveel uit omdat ik het grootste deel van mijn tijd buiten de universiteit besteed.

  • 03 Maart 2020 - 10:43

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Je moet echt Andalusië in, het zou echt jammer zijn wanneer je er (te) laat achter komt hoe mooi het daar is en hoeveel geschiedenis daar te vinden is!
    Was het makkelijk om een andere kamer te vinden? Het is in ieder geval een goede tip voor de studenten die volgend jaar naar Malaga gaan.
    Veel plezier met al die Duitsers: altijd goed om Duits te kunnen verstaan! :-) En vergeet niet dat het EK-voetbal eraan komt...
    Kees-Jan

  • 04 Maart 2020 - 06:05

    Papa En Jacqueline Van Mullem:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt nu. Vergeet niet te genieten van het mooie land.
    Succes met je studie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youri

Onderwijskoffer HAN opdracht 2. Bezigheden en ervaringen in Malaga (Spanje)

Actief sinds 01 Feb. 2020
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 169

Voorgaande reizen:

01 Februari 2020 - 31 December 2020

Malaga

Landen bezocht: